r1r6.pl
http://r1r6.pl/

Olej
http://r1r6.pl/warsztat-f25/olej-t11990.html
Strona 1 z 2

Autor:  marcinrednose [ 29 paź 2014, o 18:13 ]
Tytuł:  Olej

Nie znalazłem takiego tematu więc...
Jaki olej lać z założeniem że nie bede jezdzil turystycznie tylko blisko czerwonego pola? Mam na mysli oznaczenia np.10w50 itp oraz firme. Wiele osob poleca motula 300v a w sklepie kolo mnie powiedzieli ze w tej cenie maja Motorex o lepszych parametrach. Jeslinchodzi o cene to nie chce na tym oszczedzac.

Autor:  Legut [ 29 paź 2014, o 18:16 ]
Tytuł:  Re: Olej

Mam bardzo bliski kontakt z wyścigami od 8 lat i wszyscy leją tam tylko Motula 300V w specyfikacji 5W40 lub 10W40.

Autor:  Mad666 [ 29 paź 2014, o 19:06 ]
Tytuł:  Re: Olej

ja leje Yamalube i tam nic nie narzekam - dedykowany Yamahowski oryginalny olej (wg plotek to 300V).

w RN12 latałem na YamaLUBE FS 10w40

ale do RN22 już lałem niby lepszy olej do ekstremalnej pracy na torze 15W50.
Oczywiście cena wyższa tego drugiego.
Wiadomo że nie zauważyłem różnicy.

Autor:  citex [ 29 paź 2014, o 19:21 ]
Tytuł:  Re: Olej

dokładnie MAD tez leje Yamalube i jest gites :) zreszta dedykowany do Yamahy ;) jak rozmawiałem z fachowcem znaczy tak był podpisany pod swoim numerem telefonu ;) powiedział ze jak nie lata sie na torze to YamaLUBE FS 10w40 bedzie ok.

Autor:  Mad666 [ 29 paź 2014, o 20:52 ]
Tytuł:  Re: Olej

moja RN12 dostawała o wiele większe baty niż RN22 a latała na FS 10W40 więc ten olej daje rade. 50 km ciągnąć na max to dobry test na olej i silnik - wtedy padło mi koło magnesowe czyli najsłabszy punkt RN12.

Autor:  R6orange [ 2 lis 2014, o 00:25 ]
Tytuł:  Re: Olej

Do ostrzejszej jazdy
YAMALUBE® 15W-50 Performance 4-R
Cena za 4 litry ok 250-260 zł
Do "normalnej" jazdy
YAMALUBE® 10W-40 Full syntetyk 4-FS
Cena za 4 litry ok 185 zł

Autor:  Brylant86 [ 3 lis 2014, o 08:36 ]
Tytuł:  Re: Olej

z tego co mi wiadomo, podczas bardziej agresywnej istotne znaczenie ma ten drugi parametr oleju czyli np. 40W lub 50W i wyżej tym lepiej - jest to tak zwana gęstość oleju w wysokich temp. - czyli jego odporność termiczna (proszę mnie poprawić jeśli coś przekręciłem), zaś pierwsza wartość to świadczy o gęstości zimnego oleju- czynnik istotny tylko podczas rozruchu silnika. Ja osobiście mam zalanego motula 15-50 300V i uważam że jest to najlepsze rozwiązanie - Maksymalna ochrona podczas upałów i ostrzejszej jazdy i optymalna jeśli chodzi o rozruch (w sezonie temp. to ok 15-30 stopni). 5W/40 wydaje się mieć sens jedynie w innych warunkach klimatycznych i to bardziej w ujęciu do samochodów niż do motocykli - zresztą te zależności idealnie opisuje diagram w serwisówce

Autor:  Mad666 [ 3 lis 2014, o 17:52 ]
Tytuł:  Re: Olej

dobrze piszesz. MOżna by tylko dodać że jak jest wlany olej o parametrze pierwszym 15W to pasuje dłużej rozgrzewać silnik bo olej jest gęstszy więc o wiele trudniej jest rozprawadzany niż w takiej samej sytuacji dla 5W.

Ideałem był by 5W60 :)

wydaje mi się że kiedyś mi a ASO wlali 20W60 Yamahlube FS do RN12 ale to był tylko raz i mieli małą partie tego oleju.

Autor:  spalinowy [ 4 lis 2014, o 19:06 ]
Tytuł:  Re: Olej

Tak naprawdę, to z perspektywy konsumenta mamy niewielkie możliwości dobrania odpowiedniego oleju. Trzeba by brać odpowiednie tabele, których prawdopodobnie nikt nie udostępni itp. itd...
Poza tym jaki by to olej nie był w tych warunkach i tak silnik będzie się sypał.

Jak już wybierzesz odpowiedni, przede wszystkim dbaj o regularną i częstą wymianę, bo szybko będzie tracił swoje właściwości.

Autor:  veegoo9 [ 15 gru 2014, o 12:33 ]
Tytuł:  Re: Olej

koledzy a mieliście kiedyś do czynienia z lubrykantami elfa. Np Elf moto 4 tech 10w50, olej syntetyczny, cena bańki 4l jakieś 95zł ;) ..w naszym kraju nie doceniany producent a za naszą zachodnią granicą bardzo chwalony produkt. ale jak to w Polsce, ...olej Motul, ...wydech akrapovic... itp...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/