r1r6.pl http://r1r6.pl/ |
|
Olej http://r1r6.pl/warsztat-f25/olej-t11990.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | marcinrednose [ 29 paź 2014, o 18:13 ] |
Tytuł: | Olej |
Nie znalazłem takiego tematu więc... Jaki olej lać z założeniem że nie bede jezdzil turystycznie tylko blisko czerwonego pola? Mam na mysli oznaczenia np.10w50 itp oraz firme. Wiele osob poleca motula 300v a w sklepie kolo mnie powiedzieli ze w tej cenie maja Motorex o lepszych parametrach. Jeslinchodzi o cene to nie chce na tym oszczedzac. |
Autor: | Legut [ 29 paź 2014, o 18:16 ] |
Tytuł: | Re: Olej |
Mam bardzo bliski kontakt z wyścigami od 8 lat i wszyscy leją tam tylko Motula 300V w specyfikacji 5W40 lub 10W40. |
Autor: | Mad666 [ 29 paź 2014, o 19:06 ] |
Tytuł: | Re: Olej |
ja leje Yamalube i tam nic nie narzekam - dedykowany Yamahowski oryginalny olej (wg plotek to 300V). w RN12 latałem na YamaLUBE FS 10w40 ale do RN22 już lałem niby lepszy olej do ekstremalnej pracy na torze 15W50. Oczywiście cena wyższa tego drugiego. Wiadomo że nie zauważyłem różnicy. |
Autor: | citex [ 29 paź 2014, o 19:21 ] |
Tytuł: | Re: Olej |
dokładnie MAD tez leje Yamalube i jest gites zreszta dedykowany do Yamahy jak rozmawiałem z fachowcem znaczy tak był podpisany pod swoim numerem telefonu powiedział ze jak nie lata sie na torze to YamaLUBE FS 10w40 bedzie ok. |
Autor: | Mad666 [ 29 paź 2014, o 20:52 ] |
Tytuł: | Re: Olej |
moja RN12 dostawała o wiele większe baty niż RN22 a latała na FS 10W40 więc ten olej daje rade. 50 km ciągnąć na max to dobry test na olej i silnik - wtedy padło mi koło magnesowe czyli najsłabszy punkt RN12. |
Autor: | R6orange [ 2 lis 2014, o 00:25 ] |
Tytuł: | Re: Olej |
Do ostrzejszej jazdy YAMALUBE® 15W-50 Performance 4-R Cena za 4 litry ok 250-260 zł Do "normalnej" jazdy YAMALUBE® 10W-40 Full syntetyk 4-FS Cena za 4 litry ok 185 zł |
Autor: | Brylant86 [ 3 lis 2014, o 08:36 ] |
Tytuł: | Re: Olej |
z tego co mi wiadomo, podczas bardziej agresywnej istotne znaczenie ma ten drugi parametr oleju czyli np. 40W lub 50W i wyżej tym lepiej - jest to tak zwana gęstość oleju w wysokich temp. - czyli jego odporność termiczna (proszę mnie poprawić jeśli coś przekręciłem), zaś pierwsza wartość to świadczy o gęstości zimnego oleju- czynnik istotny tylko podczas rozruchu silnika. Ja osobiście mam zalanego motula 15-50 300V i uważam że jest to najlepsze rozwiązanie - Maksymalna ochrona podczas upałów i ostrzejszej jazdy i optymalna jeśli chodzi o rozruch (w sezonie temp. to ok 15-30 stopni). 5W/40 wydaje się mieć sens jedynie w innych warunkach klimatycznych i to bardziej w ujęciu do samochodów niż do motocykli - zresztą te zależności idealnie opisuje diagram w serwisówce |
Autor: | Mad666 [ 3 lis 2014, o 17:52 ] |
Tytuł: | Re: Olej |
dobrze piszesz. MOżna by tylko dodać że jak jest wlany olej o parametrze pierwszym 15W to pasuje dłużej rozgrzewać silnik bo olej jest gęstszy więc o wiele trudniej jest rozprawadzany niż w takiej samej sytuacji dla 5W. Ideałem był by 5W60 wydaje mi się że kiedyś mi a ASO wlali 20W60 Yamahlube FS do RN12 ale to był tylko raz i mieli małą partie tego oleju. |
Autor: | spalinowy [ 4 lis 2014, o 19:06 ] |
Tytuł: | Re: Olej |
Tak naprawdę, to z perspektywy konsumenta mamy niewielkie możliwości dobrania odpowiedniego oleju. Trzeba by brać odpowiednie tabele, których prawdopodobnie nikt nie udostępni itp. itd... Poza tym jaki by to olej nie był w tych warunkach i tak silnik będzie się sypał. Jak już wybierzesz odpowiedni, przede wszystkim dbaj o regularną i częstą wymianę, bo szybko będzie tracił swoje właściwości. |
Autor: | veegoo9 [ 15 gru 2014, o 12:33 ] |
Tytuł: | Re: Olej |
koledzy a mieliście kiedyś do czynienia z lubrykantami elfa. Np Elf moto 4 tech 10w50, olej syntetyczny, cena bańki 4l jakieś 95zł ..w naszym kraju nie doceniany producent a za naszą zachodnią granicą bardzo chwalony produkt. ale jak to w Polsce, ...olej Motul, ...wydech akrapovic... itp... |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |