r1r6.pl
http://r1r6.pl/

Ciezko odpala na cieplym silniku
http://r1r6.pl/warsztat/ciezko-odpala-cieplym-silniku-t2415-40.html
Strona 5 z 5

Autor:  filipwolsztyn [ 19 cze 2011, o 22:05 ]
Tytuł:  Re: Ciezko odpala na cieplym silniku

no wiec mija sie to z celem inny silnik na allegro od 2400-4000 PLN tylko pytanie jaki. Jesli bede mial kumic inny piec to umowie sie ze sprzedajacym w taki sposob ze ok wezme go ale warunek taki przyjade do niego z moto sam zaloze silnik sprawde czy wszystko oki i wtedy place. Bo z tymi gwarancjami rozruchowymi moze byc roznie.
P.S> A moze ktos ma na sprzedaz DOBRY silnik do R1 RN04 jak by co to moje gg 2131900

Autor:  szakul84 [ 21 gru 2012, o 23:22 ]
Tytuł:  Re: Ciezko odpala na cieplym silniku

Witam, mam ten sam problem z r1 2001 po nagrzaniu silnika nie zapala, po regulacjach zaworów i gaźnika plus nowa Yuasa troche lepiej ale to nie to muszę dodać gazu albo poczekać aż opadnie temperatura do około 70 stopni, mocy nie brakuje równo pracuje niewiem co robić i tu moje pytanie czy cos w tej sprawie się dzieje po napisaniu ostatniego posta w tym temacie jakieś świeże info. Z góry dziękuje

Autor:  pies [ 23 gru 2012, o 03:34 ]
Tytuł:  Re: Ciezko odpala na cieplym silniku

podstawowa sprawa w cięzkich rozruchach przy zasileniu gaznikowym to sprawdzenie podcisnien w kolektorze ssacym . Luzy zaworowe czy stan łancucha rozrządu własciwie nie maja wiekszego znaczenia dla rozruchu silnika. Oczywiscie za małe luzy zaworowe spowoduja wypalenie gniazd i zaworó zwłaszcza wydechowych w konsekwencji brak cisnien w cylindrach. Zuzyty łancuszek peknie i spustoszenie w silniku siegnie zenitu . Do rzeczy jednak,. Przyczyn braku odpowiednich podcisnien moze byc kilka, miedzy innymi brak kompresji rzecz jasna , ale tez łatwiejsze do usuniecia usterki np. nieszczelna uszczelka między kolektorem ssacym a głowicą , lub na osadzeniu gąznika. Proponuje zawsze w takich sytuacjach zacząc od pomiaru cisnien i podcisnien by wyeliminowac te najprostsze problemy zanim zacznie sie nurkowac głebiej, albo szukac nowego pieca.

Autor:  pies [ 23 gru 2012, o 05:59 ]
Tytuł:  Re: Ciezko odpala na cieplym silniku

dla uzupełnienia dodam tylko : zbyt mały luz na zaworach dawno spowodowałby niemoznasc zapalenia moto. tak zimnego , jaki goracego, poniewaz zawory juz dawno uległby wypaleniu , ponad to uzytkwanie silnika nie powoduje zaciesniania sie luzów, a przeciwnie luzy powiekszaja sie na wskutek scierania pastylek oraz biezni wałków rozrzadu , wiec domiemanie ze na zinmym silniku zawor zamykaja sie w 100% natomiast na goracym niezupełnie, jest błedne w załozeniu. Równiez domiemanie jakoby luz na zaworach ssacych był az tak duży , ze powoduje brak podcisnienia jest całkowicie pozbawiony logiki. gdyż moto nigdy by nie zapalił ani zimny, ani goracy.

Autor:  BlueR6 [ 1 lis 2013, o 10:34 ]
Tytuł:  Re: Ciezko odpala na cieplym silniku

witam , problem mojego moto polega na tym iż okropnie dymi z odmy , po odłączeniu odmy pracuje równo i nie przerywa jeśli podłącze odme to dusi i sie i gaśnie zrobione gaźniki.
Ciśnienie od lewej na cyl: 6 atm na pozostałych po 7-7,5 po próbie olejowej skoczyło o 1atm ew. 1.5atm.
Co robić dalej ? Rozbierać silnik by sprawdzić czy to zawory badź pęknięta gładź cylindra? Lepiej jest znaleśc nowy pieć czy ew.tulejować ten ? Jeśli nowy silnik to przy zakupie jakie powinno ciśnienie być na cylindrach żeby było warto go kupywac?

Autor:  RafalTBG [ 1 lis 2013, o 17:31 ]
Tytuł:  Re: Ciezko odpala na cieplym silniku

Cisnienie jest bardzo niskie ale powiedzmy w miare takie same na wszystkich.

Dla 100% pewnosci sprawdz na inym mierniku cisnienia.

Skoro po probie olejowej na wszytskich podskoczylo tzn ze winne będą pierscienie.
Na tym pierwszym nawet jeden moze być pekniety lub w skrajnym przypadku sklejony.

Jeżeli podołasz sam to głowica dosciągniecia. Do oceny ewentualnie szlifowanie gniazd i nowe pierscienie .

Jeżeli nie dasz rady sam to szukaj pieca

Przyblizony koszt ?

Pierscienie ok 160zł x 4 + 130 uszczelka głowicy + oringi pomaranczowe i inne drobiazki ewentualnie uszczelniacze zaworowe jak są nieszczelosci.

Bez rozbierania nikt dokładnie nie zdiagnozuje co tam jeszcze jest na wykonczeniu.

Autor:  BlueR6 [ 1 lis 2013, o 17:49 ]
Tytuł:  Re: Ciezko odpala na cieplym silniku

Rouzmiem jeśli to pierscienie to lepiej je zrobić niż kupić coś innego i nie wiadomo co.
Myślisz że jeśli chodzi o pierścienie ,oring nowe i duperele plus uszczelka w ile zł powinien się zamknąć?
Musze właśnie jeszcze sprawdzić ciśnienie na innym mierniku , pozostaje jeszcze sprawdzić czy nicasil nie pękł;/ może kamerką bo jeśli pękł to albo tulejowanie lub nowy piec.

Radzisz rozberać silnik i zobaczyć co tak naprawde się tam dzieje ?

Autor:  RafalTBG [ 2 lis 2013, o 00:47 ]
Tytuł:  Re: Ciezko odpala na cieplym silniku

Jeśli ogarniesz temat to tak.

W serwisówce masz krok po kroku jak rozbierać.
A jak przeglądasz od tyłu to KROK po KROKU jak składać + momenty dokręcania gdzie silikon co i jak.

Sam oceń czy podołasz zadaniu zeby pozniej nie było że cie namówiłem 8-)

Wystarczy zachować labolatoryją czystość i dokładność .


edit: do tej operacji trzeba wyciagnąć piec z ramy

Autor:  BlueR6 [ 2 lis 2013, o 14:42 ]
Tytuł:  Re: Ciezko odpala na cieplym silniku

Rozumiem , czy w moim przypadku realne jest to iż mam po wypalane gniazda zaworowe bądż coś nie tak z zaworami>?

Czy w grę chodzi tylko ukodzenie cylindrów lub pierścieni lub głowicy.

Autor:  RafalTBG [ 2 lis 2013, o 17:11 ]
Tytuł:  Re: Ciezko odpala na cieplym silniku

tak jak ci pisalem : skoro po probie olejowej wzroslo cisnienie i to o tyle samo na kazdym cylindrze to swiadczy to o tym ze głowica trzyma. Dokładna diagnoza tylko i wyłącznie po demontowaniu.



edit: sezon zakonczony, na takim piecu i tak nie ma jazdy wiec na pewno czeka cie wyciąganie pieca z ramy ( do diagnozy/ rozebrania lub podmiany)

tyle odemnie w tym temacie ;]

Strona 5 z 5 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/