r1r6.pl http://r1r6.pl/ |
|
Ciezko odpala na cieplym silniku http://r1r6.pl/warsztat/ciezko-odpala-cieplym-silniku-t2415-20.html |
Strona 3 z 5 |
Autor: | RafalTBG [ 30 kwi 2011, o 00:33 ] |
Tytuł: | Re: Ciezko odpala na cieplym silniku |
[url]na zimnym 12 natomiast na rozgrzanym spada do 6-7 nawet proba olejowa daje wynik okolo 9[/url] dasz rade sam sciagnac glowice i pozniej ewentualnie wyjac tłoki ?? wiadomo sezon idzie ;] skoro mowisz ze luzy zaworowe sa ok to pasuje sciagnac glowice i przypatzrec sie dokladnie zaworom czy nie sa podpalone pozniej zalać tam gdzie łepki zaworow nafta i zostawic na 24H to byby test glowicy. jesli wszytsko ok no to tzreba wyciagac tłoki. Zobaczyć czy nie sa przytarte. Jesli nie to delikatnie sciagnac pierscienie z jednego tłoka i wlozyć do cylindra i zobaczyć jaka jest szczelina (na zamku ze tak powiem) Z samochodów moge ci powiedzieć ze przy jebnietej uszczelce cisnienie wynosilo 0,00 a przy peknietym jednym pierscieniu 5,00. Miedzy czasie zacznij sie rozgladac za nowym piecem (na hama korby z tlokami i pierscieniami) |
Autor: | filipwolsztyn [ 30 kwi 2011, o 12:35 ] |
Tytuł: | Re: Ciezko odpala na cieplym silniku |
Dzieki za odpowiedz ![]() Sciagnac glowice to spokojnie w dwuch busach to robilem tez sam. Wpadlem na pomysl sprawdzenia czy to wina glowicy (ponadpalanych zaworow czy tez peknietej glowicy) posunalem sie do dosc drastycznego srodka wlalem MOTO DOKTORA i co sie okazalo motor odpala na cieplym duzo lepiej wiec chyba wiem w czym problem pewnie pierscienie moze tez tloki. Mam zapem pytanie czy oplaca sie wymieniac same pierscienie czy jak juz bede mial to wszystko rozebrane wymienic tez panewki zastanawiam sie wogole nad oplacalnoscia takiej wymiany. Zrobic to bym to sam zrobil nie boje sie tylko ze pierscienie pasewki uszczelka pod glowica pewnie cos jeszcze wyjdzie. Robil ktos taki remont ile to moze kosztowac jak z czesciami gdzie je wogole moge kupic ? Z gory dziekuje za odpowiedz. |
Autor: | RafalTBG [ 30 kwi 2011, o 18:16 ] |
Tytuł: | Re: Ciezko odpala na cieplym silniku |
nie mam pojecia ile wolaja do r1 za pierscienie. do samochodu przewaznie wychodzilo ok 30-50zl na jeden tłok, uszczelka do r OK 130ZL . a skoro doktor pomogl to wymiana samych pierscieni powinna wystarczyc jesli tłoki nie przytarte. tak jak pisalem jak bedziesz wymienial pierwcienie to sciag je delikatnie i włoz samego pierscienia do cylindra ( ok 1cm od gory) i poroWNAĆ z nowym. chodzi mi o szczeline jaka jest miedzy jednym koncem a drugim koncem pierscienia tu gdzie zamek. Widzialem pare razy zaspawane pierscienie ![]() ![]() |
Autor: | filipwolsztyn [ 30 kwi 2011, o 20:05 ] |
Tytuł: | Re: Ciezko odpala na cieplym silniku |
Klucz dynamometrycznymam tak wiec zaden problem. Co do mierzenia roznicy na zamku miedzy nowym a starym tez wiem o co chodzi. Glowice z kolejnoscia dociagania to tez dam sobie rade. Zastanawiam sie tylko czy wymieniac panewki tez czynie trzeba? Wiecie co dzisiaj odkrylem ze w zbiorniku paliwa mialem cukier to pewnie cukier sie rozpuscil w paliwie i zalatwil pierscienie mam racje? Widzial ktos silnik ktory jezdzil na paliwie z cukrem? |
Autor: | RafalTBG [ 30 kwi 2011, o 21:10 ] |
Tytuł: | Re: Ciezko odpala na cieplym silniku |
no ktos zlosliwie to zrobil. musisz dokladnie popatrzeć czy tlok i gladź cylindra nie ma rys. Odnosnie panewek (korbowodowych) bedziesz widzial przy wyciaganiu tłoków ale raczej beda ok. nawiasem powiem ze tłoki (cisnienie) mozna sprawdzić ale tylko na wyciagnietym silniku. tzreba obrucic silnik do goru nogami a do gornej płaszczyzny przyklada sie idealną tafle szkła i spuszcza sie tłoka bez pierscieni. Jak spada pomalu to ok a jak jebnie na raz to kicha. W odwrotna strone raczej sie nie sprawdza. Czekam na relacje i moze jakies fotki ![]() ![]() |
Autor: | Jarek 781 [ 30 kwi 2011, o 21:28 ] |
Tytuł: | Re: Ciezko odpala na cieplym silniku |
Też jestem ciekaw jaki będzie finał tej historii ![]() ![]() |
Autor: | RafalTBG [ 30 kwi 2011, o 21:39 ] |
Tytuł: | Re: Ciezko odpala na cieplym silniku |
ja obstawiam ze kupi uzywki tloki z korbami + uszczelke albo moto na dawce pojdzie powodzenia |
Autor: | filipwolsztyn [ 2 maja 2011, o 21:16 ] |
Tytuł: | Re: Ciezko odpala na cieplym silniku |
Co do kosztow naprawy jedna z firm wycenila mi to tak: Pierscienie na jeden Tlok 36 EUR razy 4 tloki = 144EUR uszczelka pod glowice 45EUR mam tez do wymiany sprzeglo rozrusznia (wolne kolo) nowe 260 EUR Wiec jak to sumuje wychodzi mi 449*4zl = wychodzi mi juz prawie 1800 a napewno nie skonczy sie tylko na tym nie mowic juz ile roboczogodzin nad tym spedze. Mysle zeby poszukac jakis dobry silnik bedzie to chyba bardziej rozsadne rozwiazanie chyba ze macie inne sugestie? A poki co motodoktorem bede sie ratowal. Na allegro silniki RN04 bez gaznikow mozna kupic od 2800 tylko troche sie boje takiego zakupu najlepszym rozwiazaniem bylo by kupno silnika i montarz u sprzedajecego celem sprawdzenia. Moze ktos ma jakis dobry silnik chetnie odkupie a stary zostanie na czesci. |
Autor: | RafalTBG [ 2 maja 2011, o 21:52 ] |
Tytuł: | Re: Ciezko odpala na cieplym silniku |
mowie ci kup tłoki z korbami zaplacisz z 200zl za 4 szt do tego uszczela pod glowice z 130 zl ewntualnie do tego uszczelka do miski. Ja bym zaryzykował ale nie namawiam ![]() |
Autor: | filipwolsztyn [ 3 maja 2011, o 08:42 ] |
Tytuł: | Re: Ciezko odpala na cieplym silniku |
W sumie moze imasz racje tylko kto wie w jakiem stanie dostane ta korbe czy czasami pierscienie nie beda tak samo wyjebane jak u mnie. Musze znalesc gdzies jakies dobre na allegro i zobacze jaka kase beda chcieli. |
Strona 3 z 5 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |