r1r6.pl
http://r1r6.pl/

Problem RN04
http://r1r6.pl/warsztat/problem-rn04-t9971-10.html
Strona 2 z 3

Autor:  fakir87 [ 22 lip 2013, o 13:33 ]
Tytuł:  Re: Problem RN04

Szadxx napisał(a):
No to pięknie! Naprawić się tego nie da? Mam nadzieję że uda mi się zmierzyć kompresję ale czy pomiar ma w ogóle sens skoro blok może być pęknięty?


Pomiar musisz zrobić bo jak kompresja jest ok to znaczy, że masz fart i to nie będzie blok :D
Naprawić się to da się ale jak chcesz to zrobić porządnie to koszt znacznie przekroczy wartość motocykla. Jak się dowiadywałem to w stanach jest zakład co daje gwarancję na nikasil który nałożą ale koszt samej naprawy to 450-600$ + wysyłka bloku w obie strony czyli już ponad 3000zł, do tego nowe tłoki, pierścienie i komplet uszczelek i już cię wyszło więcej niż r1 warta ;)

Autor:  spalinowy [ 22 lip 2013, o 15:07 ]
Tytuł:  Re: Problem RN04

Szadxx napisał(a):
No to pięknie! Naprawić się tego nie da? Mam nadzieję że uda mi się zmierzyć kompresję ale czy pomiar ma w ogóle sens skoro blok może być pęknięty?


Jak kolega wyżej - najpierw zmierz sprężanie.
Wg mnie, to popatrz za nowymi czy pasują cylindrami od innego modelu Yamahy. W ASO z pewnością Ci powiedzą od czego może pasować.

Autor:  Szadxx [ 22 lip 2013, o 20:46 ]
Tytuł:  Re: Problem RN04

Ok czyli mierzę kompresję i co dalej? Jak dobra to na co mam zwrócić uwagę? Głowica, zawory....?

Autor:  fakir87 [ 23 lip 2013, o 10:17 ]
Tytuł:  Re: Problem RN04

Jak kolega wyżej - najpierw zmierz sprężanie.
Wg mnie, to popatrz za nowymi czy pasują cylindrami od innego modelu Yamahy. W ASO z pewnością Ci powiedzą od czego może pasować.[/quote]


W tym modelu cylindrów się nie da wymienić. Blok silnika i cylindrami to całość i nie ma wymiennych tulejek jak w autach - uszkodzisz cylinder zmieniasz silnik :google:

Autor:  spalinowy [ 23 lip 2013, o 13:30 ]
Tytuł:  Re: Problem RN04

Ja nie miałem na myśli wymiany tulei cylindrowych tylko sam korpus silnika z cylindrami. Jeśli wymieni się silnik, to możliwe, że stanie się to samo. Może zastosowanie właśnie tego elementu od innego modelu motocykla (o ile od jakiegoś pasuje) jest możliwe.
Tak na marginesie.
W nowoczesnych silnikach nie ma tulei, bo stosuje się powłoki m. in. ceramiczne, które podnoszą znacząco twardość gładzi cylindrowej.

Autor:  fakir87 [ 24 lip 2013, o 13:45 ]
Tytuł:  Re: Problem RN04

Poszukać można tym bardziej, że silnik do tej r1 ciężko dostać na allegro niema ani 1-go od miesiąca(sprawdzam codziennie). Podobno silnik od Yamaha YZF 1000R Thunderace pasuje bez przeróbek ale ma 130ps.

Autor:  spalinowy [ 25 lip 2013, o 07:00 ]
Tytuł:  Re: Problem RN04

Pytaj w ASO. Oni się orientują dobrze w różnicach między modelami, a też mają większe możliwości sprawdzenia.

Autor:  fakir87 [ 31 lip 2013, o 11:22 ]
Tytuł:  Re: Problem RN04

jak możesz napisz co tam wyszło z maszyną ;)

Autor:  Szadxx [ 31 lip 2013, o 11:39 ]
Tytuł:  Re: Problem RN04

Jak tylko tą kompresje pomierzę dam znać, tylko problem taki że nie mam manometru :( mechanik pojechał na wakacje i będzie dopiero za tydzień i nie mam od kogo pożyczyć. Już zastanawiałem się nad kupnem własnego tylko z tego co kojarzę to tam dość głęboko trzeba się dostać i nie wiem czy takie co są na allegro wystarczą?

Autor:  RafalTBG [ 4 sie 2013, o 08:51 ]
Tytuł:  Re: Problem RN04

samochodowe manometry niestety nie podejdą. Musi być serwisowy motocyklowy.

Jeżeli wyjdzie ci niskie cisnienie to zrob pomiar cisnienia + 10ml oleju silnikowego

dowiesz się wtedy czy poszły pierscienie czy zawory nie trzymaja


Bo luzy mogą być teraz ok ale jak są przypalone gniazda to bedzie spierd... kompresja.


Narazie spokojnie nic nie rozbieraj i nie panikuj.

Strona 2 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/