r1r6.pl
http://r1r6.pl/

Pęknięty goleń
http://r1r6.pl/warsztat/kni-gole-t7019-10.html
Strona 2 z 3

Autor:  pies [ 16 mar 2012, o 13:29 ]
Tytuł:  Re: Pęknięty goleń

mylisz sie , glin nie jest wrazliwy na temperatury, dlatego jest uzywany do budowy bloków sil. gdzie zastąpił kiedys powszechnie stosowane żeliwo , do chłodnic gdzie wyeliminował miedz . Aluminium podobnie do zeliwa podgrzane nie powieksza swoich rozmiarów, a schłodzone nie kurczy sie dlatego np. sa robione cylindry w twoim moto. Na koniec dodam tylko ze tych dwu śrub zaciskajacych cybant lagi nie wolno dokręcac z duza siła , nie wiecej niz 2-3 kg, bo nie ma takiej potrzeby.

Autor:  PajakR6 [ 16 mar 2012, o 14:32 ]
Tytuł:  Re: Pęknięty goleń

pies idz do szkoly i sie doksztalc z materialoznactwa zebys wiedzial co sie daje z danymi metalami w danych temp

Autor:  pies [ 16 mar 2012, o 14:49 ]
Tytuł:  Re: Pęknięty goleń

juz byłem w szkole i to dłuzszy czas :lol: :lol: ale chetnie uzupełnie wiedzę . Moim zdaniem temp. zewnetrzna nie spowodowała tego pekniecia , spowodowały to dwa czynniki , skrecenie na niewłasciwej osiowosci , co uwazam za najbardziej prawdopodobne , lub skrecnie ze zbyt duza siłą śrub zaciskowych, co takze jest wysoce prawdopodobne.

Autor:  pies [ 16 mar 2012, o 15:36 ]
Tytuł:  Re: Pęknięty goleń

odpowiedzi typu: nie , bo nie , sa głupie, zawsze trzeba potrafic teze ubrac w dowody . Mysle koles ze kilka przykładów powinno cie przekonac : pomyśl co by sie działo z gniazdmi zaworowymi gdyby aluminowa głowica porzerzała przy wzroscie temp. ? wypadły by i poruszały razem z zaworami :lol: :lol: albo co by sie działo ze sworzniem w tłoku , gdyby tłok rozrzerzał bardziej od sworznia ? rozbiłby otwór w tłoku w kilka sek. pracy silnika . Tego typu przykładów mozna byłoby wymienc mnóstwo . Wiec dobrze sie na przyszłosc zastanow zanim zaczniesz sie kopac z koniem na ternie stajni :roll:

Autor:  PajakR6 [ 16 mar 2012, o 18:36 ]
Tytuł:  Re: Pęknięty goleń

sam sie zastanow z jakich domieszek metali jest wykonany silnik bo samo aluminim topi sie w 660stopniach wiec by ci sie wlasnie przetopilo i tloki sa w wikszosc wykonane z tytanu wiedz idz jeszcze sie doksztalc bo wiedza nei grzeszysz tak jak z tym ustawieniem przepustnic

Autor:  pies [ 16 mar 2012, o 18:50 ]
Tytuł:  Re: Pęknięty goleń

jestem pewien ze tłoki w twoim moto . nie sa wykonane z tytanu. powiem wiecej zadna czasc w twoim moto. nie jest tytanowa :lol: :lol: zadna ensteinie :lol: :lol: natomiast oczywiscie ze tylko potocznie mowimy ze bloki czy cylindry, lub tłoki sa aluminiowe, nie , ta sa z reguły stopy na ogół duralowe , magnezowe , krzemowe . Samo aluminium jest zbyt miekkie i nie nadawało by sie do budowy struktur o charakterze wytrzymałosciowym stad zwykle stosowane sa stopy tego metalu.

Autor:  RafalTBG [ 16 mar 2012, o 18:51 ]
Tytuł:  Re: Pęknięty goleń

Panowie weżne ze kolega cały ;] a częśc się wymieni.

wątpie ze osiowosc miala tu takie znaczenie. raczej za mocno dokrecone. Nie rozginales tego przy demontazu ?? po zmianie na nowe radze uzyc klucza dynamometrycznego ( sa teraz tanie przejsciowki elektroniczne)

Autor:  pies [ 16 mar 2012, o 19:24 ]
Tytuł:  Re: Pęknięty goleń

PajakR6 napisał(a):
tak jak z tym ustawieniem przepustnic


ustawienie przepustnic powinno byc identyczne na kazdy cylinder. Teoretycznie w kazdym cylindrze powinny panowac jednakowe waruki techniczne, a zatem połozenie przepustnic powinno byc w idealnej rónoległosci do siebie wzajemnie, jesli jest inaczej, to cos jest nie tak albo z cisnieniem w cylindrze, albo z wtryskiwaczem . Owszem, fabryka douszcza pewien zakres regulacji, ale to regulacja majaca na celu eliminacje błedów wynikajacych z tolerancji odchyłek produkcyjnych. Pomysl sam, co by sie działo gdyby kazdy cylinder dostawał inny skład mieszanki ? prawdopodobnie silnik usiłował by "wyskoczyc z ramy" tak nierówna miałby prace. Zatem regulacja polega na wyrownaniu poziomów odchylenia, a nie roznicowaniu. Jesli chodzi o przepustnice w gaznikowym systemie jest okładnie tak samo, połozenie przepustnic powinno byc idealnie takie samo , jezeli nie jest , to znaczy ze dany gaznik ma zle ustawiony poziom paliwa, moze "leje" mu zawór zwrotny, albo kolektor dostaje lewe powietrze. Stad "regulacje" słuza jedynie do wyrównania poziomów !!

Autor:  RafalM3R1 [ 16 mar 2012, o 19:55 ]
Tytuł:  Re: Pęknięty goleń

Dzis sprawdzilem kluczem druga strone ustawilem na 20N-M to ponad pol obrotu jeszcze dokrecilem zanim cyklo!A predzej uzywalem malej grzechotki do dokrecania Wiec raczej odpada za mocne dokrecenie.

Obrazek

Autor:  pies [ 16 mar 2012, o 20:06 ]
Tytuł:  Re: Pęknięty goleń

juz pisałem ze najrawdopodobniejsza przeczyna jest nieosiowosc . Teraz jest juz na wszystko za póżno. Gdy kupisz drugie lagi pozostaw ich montaz pobliskiemu serwisowi ,wyjdzie ci taniej niz zakup kolejnych.

Strona 2 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/