r1r6.pl http://r1r6.pl/ |
|
Wymiana uszczelniaczy zawieszenia RN09 http://r1r6.pl/warsztat/wymiana-uszczelniaczy-zawieszenia-rn09-t1453-10.html |
Strona 2 z 2 |
Autor: | Kamo [ 7 kwi 2011, o 09:46 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana uszczelniaczy zawieszenia RN09 |
Wewnątrz lagi jest śruba na taki klucz , więc potrzebujesz specjalnego klucza rurkowego http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 2066888194 tak to wygląda , ja sobie taki dorobiłem kupując rurkę meblarską (7zł) i naciołem fleksem taką koronę jaką ma klucz , (dorobienie trwało 20min) . Jedną lagę rozbierałem i też zruszyłem tą śrubę a w drugiej nie dotykalem tego bo nie ma takiej potrzeby , można wymieńić uszczelniacze i olej bez rozbierania dołu (jak będziesz przykręcał tą śrubę to odtłuść gwint i użyj kleju niebieskiego (średni) do gwintów i dokręć z odpowiednim momentem . Jak tego nie zrobisz to olej z tej śruby będzie się powoli siąpił . Pozdrawiam ![]() |
Autor: | r1szczecin [ 7 kwi 2011, o 18:20 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana uszczelniaczy zawieszenia RN09 |
Walczyłem dzis i nic nie wywalczyłem ;p Już wiem jak sie to robi w tym konkretnym modelu. Wymieniałem uszczelniacze w GSXR'ach jak i w Yamahach FZR lecz nigdy takich cyrków nie było ![]() Powiem szczerze że rzeźba jest niezła - muszę sobie zrobić narzędzia, także na razie odłożyłem temat do przyszłego tygodnia. Gdyby ktoś chciał konkretne informacje dot R1 to odsyłam tu: http://www.rzrd500.com/500phpBB2/viewto ... ight=forks Przykład z rocznika 2000r lecz zawiecha dużo się nie różni (chyba tylko kolorami ![]() ![]() |
Autor: | crawshayi [ 13 kwi 2011, o 12:22 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana uszczelniaczy zawieszenia RN09 |
Panowie co powiecie na taki zestaw: http://allegro.pl/uszczelniacze-olej-re ... 34578.html kupował ktoś uszczelniacze firmy athena? czy lepiej dołożyć i kupić coś innego? Kamo napisał(a): Wewnątrz lagi jest śruba na taki klucz , więc potrzebujesz specjalnego klucza rurkowego http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 2066888194 tak to wygląda , ja sobie taki dorobiłem kupując rurkę meblarską (7zł) i naciołem fleksem taką koronę jaką ma klucz , (dorobienie trwało 20min) . Jedną lagę rozbierałem i też zruszyłem tą śrubę a w drugiej nie dotykalem tego bo nie ma takiej potrzeby , można wymieńić uszczelniacze i olej bez rozbierania dołu (jak będziesz przykręcał tą śrubę to odtłuść gwint i użyj kleju niebieskiego (średni) do gwintów i dokręć z odpowiednim momentem . Jak tego nie zrobisz to olej z tej śruby będzie się powoli siąpił . Pozdrawiam ![]() Jest taki klucz na allego? Czym odtłuścić gwint i o co chodzi z tym momentem dokręcenia? |
Autor: | Kamo [ 13 kwi 2011, o 14:09 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana uszczelniaczy zawieszenia RN09 |
Ja przynajmniej na allegro nie znalazłem takiego klucza .Gwint odtluszczasz benzyną ekstrakcyjną (ja to robię izopropanolem) , odtłuszczasz bo śrubę trzeba posmarować klejem do gwintów żeby przypadkiem się nie poluzowało (bo są takie przypadki i olej spier...ala prosto na ośkę) ATCHEA kosztowała w sklepie 28 zł ARI kosztowały 36zł za TOUR MAXY chcieli 42zł więc tą Atchee to bym sobie na twoim miejscu odpuścił . Z uszczelniaczami pylowymi http://moto.allegro.pl/uszczelniacze-to ... 79096.html za taki komplet do R1 zapłaciłem 95zł . A z momentem to chodzi o dokręcanie kluczem dynamometrycznym żeby nie było dokręcone za słabo lub nie zerwać gwintu . |
Autor: | r1szczecin [ 14 kwi 2011, o 16:21 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana uszczelniaczy zawieszenia RN09 |
Dynamometryczny mam, jaki momentem tą śrubę dokręcić ? |
Autor: | Kamo [ 14 kwi 2011, o 16:40 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana uszczelniaczy zawieszenia RN09 |
40 Nm dla RN09 |
Autor: | r1szczecin [ 15 kwi 2011, o 17:48 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana uszczelniaczy zawieszenia RN09 |
Jestem już po wymianie uszczelniaczy. Trochę z tym trzeba powalczyć ale nie jest tak źle. Najgorsze to zakładanie tego górnego regulatora bo trzeba czymś podwiesić ten środkowy trzpień żeby nie zsuwał się na dół, ogólnie do zrobienia w 2 osoby ![]() Nie ruszajcie dolnej śruby bo tak jak ja będziecie musieli ją wykręcić i przykręcić na klej do śrub niebieski. Ogolnie żeby ją wykręcić trzeba wyjąc sprężyny ze środka, wyjąć zewnętrzny amortyzator i w samej ladze, zblokować długim płaskim śrubokrętem obracający się element. Wtedy mozna odkręcić tego imbusa od dołu. Przykręcamy jak kolega wyżej wspominał momentem 40 NM, i ku mojemu zdziwieniu dokręciłem bez konieczności blokowania elementu płaskim śrubokrętem, wystarczyło docisnąć trzpień z narkętką i to wystarczająco blokowało cały element aby móc dokręcić kluczem dynamometrycznym tego imbusa 10-tke. |
Autor: | Kamo [ 15 kwi 2011, o 18:13 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana uszczelniaczy zawieszenia RN09 |
Do trzpienia to , najlepiej zrobić pentelkę na sznurku zacisnąć na nim , przeciągasz przez sprężynę i podciągasz do góry ale i tak do pomocy kogoś potrzeba . |
Autor: | r1szczecin [ 15 kwi 2011, o 19:04 ] |
Tytuł: | Re: Wymiana uszczelniaczy zawieszenia RN09 |
Ja to zrobiłem za pomocą przewodu elektrycznego ![]() ![]() |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |