r1r6.pl
http://r1r6.pl/

Niestabilnosc , wezykowanie
http://r1r6.pl/warsztat/niestabilnosc-wezykowanie-t9631.html
Strona 1 z 4

Autor:  msa [ 12 maja 2013, o 17:15 ]
Tytuł:  Niestabilnosc , wezykowanie

Zaczne od przedstawienia filmiku, prosze zwrocic uwage na 51sek, 2min.00 oraz 2min.36sek
http://www.youtube.com/watch?v=43yPXMuXTrQ

Mam dwa problemy co do prowadzenia mojego moto (r1 99r)
1. Niestabilnosc w zakretach
Moto jest nieprzewidywalne na dlugich lukach ( trzepie mi kierownica) Dzieje sie tak tylko na dluzszych zakretach przy predkosci od 70 km/h w gore. W waskich serpentynach nie zauwazylem nic niepokojacego. Pare dni temu jechal na nim moj kamrat (doswiadczony motocyklista jezdzacy na duzo starszym zxr) Stwierdzil ze moc jest hample tez dobre ale moto niestabilne w porownaniu do jego moto.
2. wezykowanie
jadac prosto, powoli ok 50 - 60 km/h moto nie utrzymuje toru jazdy tylko jedzie swoim. Ewidentnie czuje dzialanie jakies sily na kierownice. Moto ciagnie w lewo , prawo , lewo itd. Puszczajac kierownice motor nie pada na zadna ze stron bez balansowania trzymie sie prosto tylko wezykuje.
Opony nowe, kolo z tylu ustawione poprawnie, kola wywazone a przednie dodatkowo pare dni temu bylo w dwoch roznych warsztatach,nic nie zrobili bo jest ok.Lozyska glowki ramy wymieniane w zime dociagniete tak jak w serwisowce. Lecz tydzien temu myslalem ze to moze byc powodem niestabilnosci i dociaglem je na maksa. Nic sie nie zmienilo a kierownica mimo wszystko chodzi lekko. Mam niemiecka ksiazke naprawcza i zastanawia mnie dlaczego pisza tam zeby pod zadnym pozorem nie dociagac na maks ??
Co do lozysk glowki ramy dodam jeszcze ze wymienilem tylko lozyska. Nie znam okreslen i nie wiem jak to napisac ale lozyska te skladaja sie z dwoch czesci: lozyska i ....???Powiedzmy ze powiem przykrywki :), nawet nie probowalem wybic tego bo nie mialem narzedzi specjalnych .
Ogolnie po tej operacji bylem zadowolony po przedtem kierownica plywala mi caly czas teraz jest ok.
Wczoraj przygladalem sie temu dokladnie i ewidentnie czuje bardzo maly luz na kole wrecz minimalny. Podejrzewalem lozyska, lecz teraz mysle ze luz jest pomiedzy oska i lozyskiem . Oska nie wyglada na zjechana . Moga byc wyjechane lozyska we wewnatrz na tej czesci co wchodz na oske?? Czy moze zawsze jest tasm minimalny luz
Przyznam ze nie chce kupywac od razu lozysk i oski .
Za wszelkie posty z gory DZIEKI!!

Autor:  Mad666 [ 12 maja 2013, o 18:01 ]
Tytuł:  Re: Niestabilnosc , wezykowanie

1. wstępnie ośki i łożysko kierownicy
2. potem co się dzieje z przednim widelcem lub tylnik wahaczem

Autor:  RafalTBG [ 12 maja 2013, o 18:26 ]
Tytuł:  Re: Niestabilnosc , wezykowanie

skoro mowisz ze
-koło proste
-opona nowa
-koło wyważone

pozostaje sprawdzić:
- łożyska w kole
-przednia ośke
-trzpien od dolnej połki co sa na nim łożyska głowki ramy
-wzrokowo głowke ramy
-niestety ale poziom oleju w amortyzatorach przod
-łożyska wahacza
-układ napedowy czyli czy łancuch jest odpoednio naciagniety i czy rowno rozciagniety
-łozyska tylniego koła
-cisnienie w oponach
- i hardkorowo na koniec geometria ramy

mi nic wiecej do glowy nie przychodzi bo półki dolna i gorna to raczej ciezko ukrzywic predzej amory. Zawieszenie przod i tył ustaw wszystko w połowie

Autor:  msa [ 12 maja 2013, o 18:32 ]
Tytuł:  Re: Niestabilnosc , wezykowanie

Lancuch i zebatki nowe no moze 2 tysiace nakrecilem.
chce na dniach zawieszenie. Kolo mam narazie wyciagniete i nie wiem jak rozpoznac czy lozyska czy oska. Luz ktory mam jest pomiedzy oska a lozyskiem . Tam chyba lozyska sie nie scieraja??

Autor:  msa [ 12 maja 2013, o 18:38 ]
Tytuł:  Re: Niestabilnosc , wezykowanie

i tak przy okaiji ile bar powinno byc w kole
ja jezdzilem teraz na 2.1 bara
RafalTBG a co powiesz na te lozyska glowki ramy mam je troche poluznic jak w serwisowce pisze czy zostawic dociagniete na maks( specjalnie przedluzylem klucz by moc mocniej dociagnoc
laduje filmik z wymontowanym kolem i luzem na osce za jakie 10 min wrzuce

Autor:  msa [ 12 maja 2013, o 19:07 ]
Tytuł:  Re: Niestabilnosc , wezykowanie

http://youtu.be/MOOoDvI5eDs

Autor:  Mad666 [ 12 maja 2013, o 19:48 ]
Tytuł:  Re: Niestabilnosc , wezykowanie

ksiązkowo:
p 2,5
t 2,9

Autor:  spalinowy [ 12 maja 2013, o 20:33 ]
Tytuł:  Re: Niestabilnosc , wezykowanie

Łożysko w główce ramy dokręć tak jak w serwisówce jeżeli masz możliwość. Jeżeli nie, to skręcaj dotąd aż zniknie luz, ale nigdy nie dokręcaj na siłę, bo rozkład sił na bieżniach się zmieni i ich obciążenia jednostkowe, a wtedy szybciej Ci poleci. Luz y mają pewne znaczenie, ale na tym etapie zostanę przy określeniu pewne.
Ja u siebie miałem poluzowane tak, że jak jechałem na kostce, to słychać było jak tłucze. Mimo to nie miało to wpływu na jazdę w zakrętach ani szybką jazdę (pojeździłem tak parę dni, aby potestować co może powodować taki luz :twisted: )

Z filmiku widzę, że łożyska są średniej już jakości, ale myślę, że nie powinny aż tak wpływać na jazdę. A sprawdzałeś może jak wpłynie na jazdę zmiana sztywności zawieszenia? Jak wymienili mi olej w amorkach, to teraz ładniej mi się prowadzi.

Autor:  DarekS [ 12 maja 2013, o 20:44 ]
Tytuł:  Re: Niestabilnosc , wezykowanie

Dopompuj powietrza z przodu do wartości 2,5 bara.

Autor:  msa [ 12 maja 2013, o 20:47 ]
Tytuł:  Re: Niestabilnosc , wezykowanie

nie sprawdzalem jeszcze regulacji, ale mam zamiar to zrobic jak zaloze kolo. Co do lag to nie bralem sie jeszcze za wymiane oleju i uszczelniacze bo nic mi nie cieknie przod jest dosc twardy. Wiem ze to mnie nie ominie.Jakbym byl w stanie sam to zrobic to bym robil ale tu w niemczech na serwis z tym jechac (bez wyciekow) cos sie do tego nie palam.
Co powiesz o tej osce, pisales ze wyglada to na lozyska. Ja mysle ze ten luz jest pomiedzy lozyskiem a oska. Nie wiem czy lozysko moze byc w tym miejscu zjechane. Prawdopodobnie pojade z tym kolem na serwis do yamahy w tym tygodniu. Choc nie palam sie za bardzo bo jesli wymienia lozyska i oske to zostawie tam 200euro napewno

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/