r1r6.pl http://r1r6.pl/ |
|
Regulacja zaworór rn12 http://r1r6.pl/warsztat/regulacja-zaworor-rn12-t11498.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Fabian [ 12 cze 2014, o 23:13 ] |
Tytuł: | Regulacja zaworór rn12 |
Witam Panowie czy ktoś wie jaki powinien być luz na zaworach w r1 06r. ? a może i jeszcze lepiej ktoś ma cały opis co rozebrać żeby tam się dostać ? ![]() Pozdrawiam |
Autor: | adamRS [ 13 cze 2014, o 10:38 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja zaworór rn12 |
Chcesz to robić sam? ![]() |
Autor: | spalinowy [ 13 cze 2014, o 21:26 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja zaworór rn12 |
Fabian napisał(a): Witam Panowie czy ktoś wie jaki powinien być luz na zaworach w r1 06r. ? a może i jeszcze lepiej ktoś ma cały opis co rozebrać żeby tam się dostać ? ![]() Pozdrawiam Musisz zaopatrzyć się koniecznie w manuala. Tam będziesz miał czarno na białym. Do ja mam tylko do R6. |
Autor: | tomek [ 14 cze 2014, o 11:34 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja zaworór rn12 |
lepiej oddaj sprzęta magikowi od tych tematów. Masz tam płytki i może trzeba będzie wymieniać itp. To precyzyjna robota . |
Autor: | Mad666 [ 14 cze 2014, o 13:59 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja zaworór rn12 |
no zawory musza być perfekt dostrojone i do tego służą miarki papierowe: setne milimetra robią różnice i muszą przewidywać naciąg łańcucha rozrządu ! |
Autor: | spalinowy [ 14 cze 2014, o 18:49 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja zaworór rn12 |
Mad666 napisał(a): no zawory musza być perfekt dostrojone i do tego służą miarki papierowe: setne milimetra robią różnice i muszą przewidywać naciąg łańcucha rozrządu ! O miarkach papierowych nie słyszałem, a jedynie o szczelinomierzach. Możesz trochę bardziej nakreślić w jaki sposób uwzględnia się ten naciąg w regulacji luzu zaworowego? Jakoś nie bardzo umiem sobie to wyobrazić. Jak robiłem taką regulację, gdy jeszcze pracowałem jako mechanik, to pamiętam tylko, że wkładało się o tyle grubszą płytkę ile brakowało do prawidłowej wartości luzu. Ot cała filozofia. |
Autor: | wonsz [ 2 lip 2014, o 12:41 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja zaworór rn12 |
a ja za regulacje zaworow chyba 400 zl rok temu zaplacilem |
Autor: | Mad666 [ 2 lip 2014, o 13:18 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja zaworór rn12 |
ja tam nie wiem jak się to robi, wiem tylko że czasami mierzą to papierowymi tymi "szczelinomierzami" a niektórzy mają je stalowe. A jak dokładnie i co dalej robią to nie mam pojęcia, myśle jednak że to musi być zrobione dobrze. Wiem też że są fachowcy nawet w ASO zdarza się że właściwie nic nie robią w tym tematem tylko kasują ludzi za nie zrobienie roboty pod kryptonimem zrobienia i to jak usłyszałem to doznałem smutku że takich kretynów ma nasza ziemia. Gośc oddam motor do ASO, czekał na niego 2 tydonie, ASO motocykl oddało skasowali gościa a nic nie zrobili, serwisant ten śmiejąc sie opowiedział mi ta historie jak sie robi ludzi w balona. Dlatego tak wazne by miec wgląd do serwisu i miec dobrych mechaników lub samemu miec fach w rekach. |
Autor: | RafalTBG [ 5 lip 2014, o 21:54 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja zaworór rn12 |
nie polecam samemu ustawiania luzow zaworowych. Szczelinomierze muszą być typowo serwisowe a nie składane. Pozatym ze wzrostem zurzycia glowicy LUZY SIĘ KASUJĄ a nie zwiekszają przez co dochodzi do wypalania gniazd zaworowych ( w pozniejszym czasie) Mało kto ci to zrobi naprawde dobrze |
Autor: | spalinowy [ 6 lip 2014, o 09:49 ] |
Tytuł: | Re: Regulacja zaworów rn12 |
RafalTBG napisał(a): nie polecam samemu ustawiania luzow zaworowych. Szczelinomierze muszą być typowo serwisowe a nie składane. Pozatym ze wzrostem zurzycia glowicy LUZY SIĘ KASUJĄ a nie zwiekszają przez co dochodzi do wypalania gniazd zaworowych ( w pozniejszym czasie) Mało kto ci to zrobi naprawde dobrze A czym różni się szczelinomierz serwisowy od takiego, co kupię w dobrym sklepie? Oczywiście nie w markecie. Grubość blaszki, to grubość blaszki. Tak dla wyjaśnienia dla niebędących w temacie o luzach zaworowych. Luz będzie kasowany w miarę zużywania się gniazd zaworowych. Zużycie wynika z tego, że materiał gniazda zaworów nie jest tak twardy jak płytka regulacyjna. Prędzej się wybije niż krzywka zetrze płytkę. Natomiast gdy luz między krzywką a płytką będzie za mały, to zawór przestanie się domykać i wysoka temperatura z komory spalania zacznie oddziaływać powierzchnie zaworów i gniazd. Potem już tylko będą one coraz bardziej wypalane. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |