r1r6.pl
http://r1r6.pl/

Regulacja zaworór rn12
http://r1r6.pl/warsztat/regulacja-zaworor-rn12-t11498.html
Strona 1 z 2

Autor:  Fabian [ 12 cze 2014, o 23:13 ]
Tytuł:  Regulacja zaworór rn12

Witam Panowie czy ktoś wie jaki powinien być luz na zaworach w r1 06r. ?
a może i jeszcze lepiej ktoś ma cały opis co rozebrać żeby tam się dostać ? :)
Pozdrawiam

Autor:  adamRS [ 13 cze 2014, o 10:38 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworór rn12

Chcesz to robić sam? :)

Autor:  spalinowy [ 13 cze 2014, o 21:26 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworór rn12

Fabian napisał(a):
Witam Panowie czy ktoś wie jaki powinien być luz na zaworach w r1 06r. ?
a może i jeszcze lepiej ktoś ma cały opis co rozebrać żeby tam się dostać ? :)
Pozdrawiam


Musisz zaopatrzyć się koniecznie w manuala. Tam będziesz miał czarno na białym. Do ja mam tylko do R6.

Autor:  tomek [ 14 cze 2014, o 11:34 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworór rn12

lepiej oddaj sprzęta magikowi od tych tematów. Masz tam płytki i może trzeba będzie wymieniać itp. To precyzyjna robota .

Autor:  Mad666 [ 14 cze 2014, o 13:59 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworór rn12

no zawory musza być perfekt dostrojone i do tego służą miarki papierowe: setne milimetra robią różnice i muszą przewidywać naciąg łańcucha rozrządu !

Autor:  spalinowy [ 14 cze 2014, o 18:49 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworór rn12

Mad666 napisał(a):
no zawory musza być perfekt dostrojone i do tego służą miarki papierowe: setne milimetra robią różnice i muszą przewidywać naciąg łańcucha rozrządu !


O miarkach papierowych nie słyszałem, a jedynie o szczelinomierzach.
Możesz trochę bardziej nakreślić w jaki sposób uwzględnia się ten naciąg w regulacji luzu zaworowego? Jakoś nie bardzo umiem sobie to wyobrazić.

Jak robiłem taką regulację, gdy jeszcze pracowałem jako mechanik, to pamiętam tylko, że wkładało się o tyle grubszą płytkę ile brakowało do prawidłowej wartości luzu. Ot cała filozofia.

Autor:  wonsz [ 2 lip 2014, o 12:41 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworór rn12

a ja za regulacje zaworow chyba 400 zl rok temu zaplacilem

Autor:  Mad666 [ 2 lip 2014, o 13:18 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworór rn12

ja tam nie wiem jak się to robi, wiem tylko że czasami mierzą to papierowymi tymi "szczelinomierzami" a niektórzy mają je stalowe. A jak dokładnie i co dalej robią to nie mam pojęcia, myśle jednak że to musi być zrobione dobrze.

Wiem też że są fachowcy nawet w ASO zdarza się że właściwie nic nie robią w tym tematem tylko kasują ludzi za nie zrobienie roboty pod kryptonimem zrobienia i to jak usłyszałem to doznałem smutku że takich kretynów ma nasza ziemia.
Gośc oddam motor do ASO, czekał na niego 2 tydonie, ASO motocykl oddało skasowali gościa a nic nie zrobili, serwisant ten śmiejąc sie opowiedział mi ta historie jak sie robi ludzi w balona. Dlatego tak wazne by miec wgląd do serwisu i miec dobrych mechaników lub samemu miec fach w rekach.

Autor:  RafalTBG [ 5 lip 2014, o 21:54 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworór rn12

nie polecam samemu ustawiania luzow zaworowych.

Szczelinomierze muszą być typowo serwisowe a nie składane.


Pozatym ze wzrostem zurzycia glowicy LUZY SIĘ KASUJĄ a nie zwiekszają przez co dochodzi do wypalania gniazd zaworowych ( w pozniejszym czasie)


Mało kto ci to zrobi naprawde dobrze

Autor:  spalinowy [ 6 lip 2014, o 09:49 ]
Tytuł:  Re: Regulacja zaworów rn12

RafalTBG napisał(a):
nie polecam samemu ustawiania luzow zaworowych.

Szczelinomierze muszą być typowo serwisowe a nie składane.

Pozatym ze wzrostem zurzycia glowicy LUZY SIĘ KASUJĄ a nie zwiekszają przez co dochodzi do wypalania gniazd zaworowych ( w pozniejszym czasie)

Mało kto ci to zrobi naprawde dobrze

A czym różni się szczelinomierz serwisowy od takiego, co kupię w dobrym sklepie? Oczywiście nie w markecie. Grubość blaszki, to grubość blaszki.

Tak dla wyjaśnienia dla niebędących w temacie o luzach zaworowych.
Luz będzie kasowany w miarę zużywania się gniazd zaworowych. Zużycie wynika z tego, że materiał gniazda zaworów nie jest tak twardy jak płytka regulacyjna. Prędzej się wybije niż krzywka zetrze płytkę. Natomiast gdy luz między krzywką a płytką będzie za mały, to zawór przestanie się domykać i wysoka temperatura z komory spalania zacznie oddziaływać powierzchnie zaworów i gniazd. Potem już tylko będą one coraz bardziej wypalane.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/