r1r6.pl http://r1r6.pl/ |
|
WADY poszczególnych modeli R1 http://r1r6.pl/ogolnie/wady-poszczegolnych-modeli-t12616.html |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Mad666 [ 4 kwi 2015, o 15:08 ] |
Tytuł: | WADY poszczególnych modeli R1 |
Z biegiem czasu w każdym modelu wychodzą niedopracowane konstrukcje, wady produkcyjne, zaprojektowane elementy przyśpieszania starzenia i programowanych awarii. z mojej wiedzy: RN01-04 - pękające tuleje cylindrów ze względu na ich grubość względem nowszych bloków - czunik stopki (akcja serwisowa) RN09 - była grupa ludzi którym cały czas nawalał drugi bieg, czy katowali czy rozwalali nie wnikam ale z tego słynęły kiedyś RN09 RN12 - akcja serwisowa na TPS ... w ASO wymieniali za free (mi po 6 latach od nowości moto) - po około 35 tys km rozsypuje się koło magnesowe alternatora - magnesy są mielone i rozsypują się po silniku bo mają ujście prosto do misy oleju - olej musi być na maxa oczka zalany, model nie lubi jazdy na kole bo smok nie zaciąga oalju do smarowania, silniki słabo tolerują półsyntetyczne oleje - hałasujące sprężyny kosza sprzęgłowego oraz wycierające się elementy wewnętrznego kosza RN19 - koło magnesowe jak w RN12 - kosz jak w RN12 - łatwo zacierają się panewki jeśli długo jeździ się na kole, bardzo wrażliwy silnik na małą ilość oleju - deficyt na silniki - korby wychodzące bokiem przy pałowaniu na jałowym RN22 - wywala uszczelkę pod głowicą bo spaliny w tym silniku osiągają graniczną ponad 740 stopni, po fleszu spaliny na dwóch kolankach osiągają prawie 900 stopni co jest destrukcyjne dla cylindrów - akcja serwisowa na napinacz łańcucha rozrządu - klekocze podczas odpalania - wersje USA mają mocno obniżoną moc na ECU względem EU - na 80 % zablokowane są przepustnice na ECU z powodu emisji spalin (odblokowanie tej mocy po ECU flesz), bardzo często po refleszu ECU użytkownicy nie są do końca zadowoleni z ustawień i działania silnika: nierówna praca na obrotach, obroty na biegu jałowym są wysokie na poziomie 1900. Natomiast zdecydowany jest wzrost mocy szczególnie na wysokich prędkościach. po refleszu można uzyskac podobne wartości mocy wersji USA jak w EU. - kosz jak w RN12 i RN19 czyli się tłucze po czasie |
Autor: | kingar1 [ 4 kwi 2015, o 17:20 ] |
Tytuł: | Re: WADY poszczególnych modeli R1 |
to wyscane z palca,jednemu jebnie to innemu tamto mam nalatane 100tys na r1 wiem,jak dbasz tak masz jak pałowac co masz namysli zle toleruje półsyntetyk |
Autor: | Mad666 [ 4 kwi 2015, o 18:09 ] |
Tytuł: | Re: WADY poszczególnych modeli R1 |
reguła nie oznacza ze każdemu występuje ale prawie każdemu. gratuluje przebiegu |
Autor: | kingar1 [ 4 kwi 2015, o 19:28 ] |
Tytuł: | Re: WADY poszczególnych modeli R1 |
wiadomo lepiej pisac co pada wtedy wiemy uwagi z zycia wziete mi przy r1 padało altek zwoje łozyska altka pekniety wał przy koszu |
Autor: | veegoo9 [ 5 kwi 2015, o 10:53 ] |
Tytuł: | Re: WADY poszczególnych modeli R1 |
TPS w RN12 akcja serwisowa obejmuje tylko roczniki 2004, ..05-06 już są po modyfikacji i nie podlegają wymianie. |
Autor: | kingar1 [ 5 kwi 2015, o 12:53 ] |
Tytuł: | Re: WADY poszczególnych modeli R1 |
nieważny rocznik a nr z tps początkowa liczba 31,40 sa wadliwymi czujnikami nie wszystkie modele zresztą na stronie podają jaki model i rocznik podlega akcji |
Autor: | nfs [ 5 kwi 2015, o 17:52 ] |
Tytuł: | Re: WADY poszczególnych modeli R1 |
Bardzo jestem ciekawy ile osób z forum miało taka awarię: RN19 - koło magnesowe jak w RN12 Jak możecie to napiszcie czy mieliście i jakie pierwsze objawy. |
Autor: | ernst [ 15 kwi 2015, o 13:25 ] |
Tytuł: | Re: WADY poszczególnych modeli R1 |
Wpiszcie swój VIN na tej stronie i zobaczycie czy was obejmuje akcja serwisowa. http://www.yamaha-motor.eu/uk/services/ ... ndex.aspx# Ja mam z 2005 i mnie obejmuje TPS. Mam się zgłosić do najbliższego dealera. |
Autor: | dafiR1 [ 15 kwi 2015, o 13:32 ] |
Tytuł: | Re: WADY poszczególnych modeli R1 |
Miałem awarie koła magnesowego alternatora przy 41 tys km. Początek był niewinny ponieważ około 200 km przed utratą całkowitą prądu pojawił się wyciekający olej z dekla alternatora. Motocykl zgasł z braku prądu podczas jazdy. jakies 2-3 km wcześniej zaczęła się świecić non stop kontrolka immo. |
Autor: | nfs [ 15 kwi 2015, o 19:15 ] |
Tytuł: | Re: WADY poszczególnych modeli R1 |
Dzięki.Już mam sprawdzone,ktoś wymienił,na szczęście bez reanimacji chałupniczych. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |