Teraz jest 21 lis 2024, o 12:51
Strona główna forum » Porozmawiajmy » Technika jazdy
Autor |
Wiadomość |
Przemo84
|
Tytuł: Re: Zmiana biegu w górę Napisane: 15 cze 2012, o 22:07 |
|
|
kursant |
Dołączył(a): 27 sty 2011, o 12:41 Posty: 106 Lokalizacja: Zabrze
Sprzęt: R6
Imie: Przemek
|
a ia zawsze ze sprzeglem bo szkoda mi sprzeta a wam zycze zebyscie predzej czy pozniej nie plakali ze skrzynia jest do naprawy i tyle.
_________________ Proste drogi są dla szybkich motocykli, kręte dla szybkich motocyklistów
|
|
|
|
patrykowski87
|
Tytuł: Re: Zmiana biegu w górę Napisane: 16 lip 2012, o 15:50 |
|
|
narazie robie tylko kurs na prawko ale uzywam sprzegla do gory i na dol
|
|
|
|
marcinrednose
|
Tytuł: Re: Zmiana biegu w górę Napisane: 16 lip 2012, o 17:06 |
|
|
mistrz toru |
|
Dołączył(a): 27 wrz 2011, o 14:09 Posty: 1895
Sprzęt: YZF-R6 RJ15
Imie: Marcin
Lokalizacja: Warszawa
|
za wyjątkiem zmiany z 1 na 2 bez sprzęgła wchodzi nawet lepiej niz ze sprzegłem. cichutko i leciutko jak po masle, wiec czemu miała by sie sypac skrzynia?
|
|
|
|
spalinowy
|
Tytuł: Re: Zmiana biegu w górę Napisane: 3 lip 2013, o 20:16 |
|
|
mistrz toru |
|
Dołączył(a): 10 lut 2013, o 12:20 Posty: 1800
Sprzęt: R6 RJ11
Imie: Andrzej
Lokalizacja: Warszawa
|
Ciekawy temat, więc postanowiłem go trochę odkurzyć i dodać coś od siebie.
Zmiana biegów bez sprzęgła niczym nie szkodzi skrzyni, bo jak ktoś się zapozna z działaniem skrzyni to okaże się, że jest to dość naturalne.
Dość trudno będzie wytłumaczyć proces zmiany biegu tylko tekstem, ale zobaczę co da się zrobić.
1. Załóżmy, że cały czas jedziemy z ustaloną prędkością. 2. W związku z tym jeden tryb napędza drugi i oddziałuje na jego zęby z jakąś stałą siłą. 3. Jednocześnie powoduje to, że nie da się załączyć płynnie wyższego biegu, bo kolejny wiruje z inną prędkością obrotową. 4. Jeżeli rozłączamy napęd poprzez wysprzęglenie, to spadek prędkości obrotowej trybów (bo skrzynia przez ten czas nie jest napędzana od silnika) umożliwia zmianę przełożenia, na którą mamy na określony czas.
W przypadku zmiany bez wysprzeglania od punkt 4 wyglądałby mniej więcej tak: 4. Tuż przed zmianą przełożenia wywieramy nacisk na dźwignię zmiany biegów. 5. Zmniejszając przez ułamek sekundy obroty powoduje się też zmniejszenie prędkości obrotowej trybów, a jednocześnie i zmniejszenie oddziaływania zazębień. W konsekwencji tryb "sam" się przesuwa.
Mam nadzieje, że w miarę jasno to opisałem i że będzie to pomocne.
_________________ Nie ma złej pogody do jazdy, jest tylko złe przygotowanie się do niej.
|
|
|
|
Strona główna forum » Porozmawiajmy » Technika jazdy
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
|
Nie możesz rozpoczynać nowych wątków Nie możesz odpowiadać w wątkach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|